LAZADA

Wednesday, August 11, 2010

...kentut batal puasa??...

tiba-tiba aku teringat lak mase aku kecik-kecik dlu nak puasa...da la budak2..aishh..malu nyew la kalo ingt blek..mase itu darjah dua...hihi...nakal nyew aku..nasib la xe parut kt mke dan badan...Alhamdulillah..

masa aku darjah dua..aku mula la belajar puasa..ala..still ada ponteng2..curi2..hihi~...nakal la katekan..huhu...

nih citer..aku kira2 kul bpe tah..da lme sgt....mse tuh umur 8 thn..skrg da 21 thn..byk gak la beza kn..aku puasa bkn puasa pertme..tp lg beberapa hari nk raya br aku puasa tuh pon budak liat nk puasa..hihi...

kan kalo kite nk solat kan xleh kentut kan..korek idung..puasa juz xleh korek idung dan telinga sehingga melalaikan kite..cnth kn korek telinga..yela..lubang telinga gatal...pastuh amik kapas telinga then korek pastuh ckp,"hah~~leganyew telinga.."..hah..nih leh wat makruh tau...huiuhu..korek idung pon sme la..kalo nk save kn..mse amik solat tuh la kte bersih kn telinga dan idung...gne air..tp jgn lak air tuh kite msuk kn dlm telinga secara sengaja...aish2..tuh sje batal puasa..hihihi....

so masa aku puasa kan..puasa mle2 nk belajar...aku terkentut...aku da dok thn dr pg kan...nk buang air besar pon aku thn kn..thn jee..aiss..kotoq la..huhu...tau2..hrp maaf ek..aku thn la..tetbe terkentut lak..sia2 je aku thn..then aku terus minum air...hahaha...pndai2 ckp batal puasa coz kentut..ingt batal cm amik air solat..hahaha~~tgh2 minum tuh akk aku msuk dapur..tetbe die ckp,'hoi..ko x puasa ek??"...aku dgn mke selambe ckp,"aku terkentut la kak..batal kan??"..akk aku ckp,"mne ada..ko ingt cm amik air solat ke??mne ada..dan bla..bla..bla.."..pnye la pnjg lebar akk aku explain..hihi..

jaat nye aku kan??notty2...dan 1 lg kes la..usia yg sme kot..mama wat karipap..aku puasa...then mama suh adek aku rse sdp o x..adk aku mkn la isi karipap tuh ckp,"sedap2.."..then akk aku ckp lak,"ko sume sedap.."..aku geram then ckp,"yela ko sume sdp..meh aku rse.."..dgn selambe aku amik inti karipap tuh..then akak aku jerit,"ko kn puasa.."..mama aku gelak je..huhuhu...lihat la aku..cm2 aku wat mse nk belajar puasa...

so skrg aku da beso..dan aku akn puasa penuh if can la..if bendera jepun aku x smpai la..kalo smpai alamat nyew kne la gnti..huhuu...

so...kalo kentut byk2 pon xde la batal puasa..tp..kalo da amik air solat dan kentut..tuh br batal..huuhu...well..malu gak la nk citer bnda nih..tp funny...aku ajr ank buah aku kn..die ada ckp kentut xpe ke..aku ckp la..xpe..ko jgn polo aku da..hihiih...

tuh la citer aku..sekian...

p/s: 1st puasa aku da rase indah nye Ramadhan..

No comments:

::: Setelah menerjah post sendiri :::

perhh!! bertahun sudah belog aku ni eh. from 2010. then aku kawen 2014. beranak pinak from 2015 until 2021. HHAHAH i have 4 ketoi anak. 1 bu...