LAZADA

Tuesday, August 3, 2010

...sunday evening...

ok..aku tau hr ini hr selase kn...ala...smlm aku wat citer hr sbtu kn..hihi..xpe la...blog aku kn..hahhhaa...(bajet ada ke org nk bc??)hihihi~

ok...ahad pg tuh aku kemas rmh..sapu2,mop2 dan ape2 la..dan tido pas penat wat kije..[ok..peluh2 aku tido dpn kipas..wangi sey..hahhah]..then kul 1 akk aku kejut kan aku dan ckp..
"na,aku nk g giant..ko nk ikut.."
aku tgk mama dan abh dan adk bongsu aku siap2 nk g kenduri kt tanjung karang..dari rmh aku ke tnjung karang maybe around 1jam kot...x smpai 1jm 30min...

aku br bangn tido..so mamai la kan..then akk aku ckp lg..
"na..ko tolong jge c Acup k..aku nk g giant beli brang.."
Acup adelah ank akk aku no-3..yg nk g giant nih no-2...akk aku no-2 nih babysitter to akk2 aku yg len kecuali no-4..hihi..akk aku ada 4 org la..akk aku no-1 blek kmpung...so aku la kne jge c Acup nih..

tetbe c Acup sbnr nye tgh tido..ble dgr akk aku nk kuar je..die pon bgn..nges2 nmpk akk aku tgh betudung~..owh ye..nk tgk gmbo Acup???kacak..err..knp nme die Acup??coz nme die yg sbnr berat..lgpon ank akk along yg nme Misha Hani yg bg gelaran tuh..hihi...slh sebutan..ala..bese la..br 2 thn...hihi..slh dgr..ahhaha...ok2...nih pix Acup..

nih die c Acup...actually pgl JJ..coz adek aku..bwh aku..ske tgk citer She Wolf..ala..citer pilipina kul 1  o 2 (aku x sure la..rse cm slh jee)..tiap isnin hingga khamis..the Hero nme JJ...the gurl aku da lupe lak..hahhha...adek aku ckp "Hero nye encem..nme JJ.."..huh...adek aku xpnh miss lak tgk citer tuh..memandang kn die skrg kt Poli...so citer tuh my mom lak yg smbung..hahhaa...

actually..nme sbnr JJ o Acup nih ialah AFIQ NAZMI DAMIEN...hihih...ank akk aku no-3 ler..(lebeh kurang x sebutan afiq dgn acup??misha hani la slh sebut..da praktis da..asyik acup jee..da melekat).....nih pix otw g giant..owh..aku da terjauh...sori2..smbung ckit up td...kalo aku x ikut akk aku g giant..dlm rmh tggl b2 je..aku dgn JJ..so aku nih mls dan semalas-malasnyew..cpt la siap..aku bertukar bj dlm bilik bwk JJ..hahaha...(err??sila abaikn..)..then dgn sesimple-simple nyew..yela...da mls kn..kul 2 ptg lak tuh..aku pon da siap kul 2.30 ptg...ble aku da siap kn..kak along aku pon blek dr kmpung laki die..aku da siap br die blek..memg aku kuar jela..c JJ pon taw yg die akn g jalan2..kang mlm die meraung sush...btw..JJ nih sebye kakak a.k.a QALESYA...post bwh nih...sme bulan len hr...Qalesya kuar dlu br c JJ..hihi..

wahh...da msuk kete dan gerak...JJ xlepas2 punting..bntl bucuk die lg la..hmm..dak mnje la kate kan..hahha..da la berlagak pndai..br 9 bln da nk berdiri..pastuh pnjat2...bese baby sethn br nk pnjat2 kn..ble da pndai berjalan kn??yg nih lak..jalan ape...merangkak laju giler..pnjt tangga rmh lg..adehh..penin2..nakal dan lasak...boy kn..bese la...

dan smpai2 giant kebetulan mummy die lunch hour..so bwk la jmpe mummy die..then die mkn sme dgn mummy die..huuhuhu..ske die jmpe mak die...kecoh mulut..mslh nyew smpai giant x tkt org tau...kalo g rmh org..nmpk org tuh nages..nmpk org nih nages..hah..hbs ler..huhhu...sush tau..xtau la rye nnt cmne..huhu....

ok2...da mkn pastuh msuk shopping...kete tolak baby da labwk 1..da kne gilir2 dgn ank akk no-2..(kn g shopping dgn akk no-2)..ank die br 4 bulan..gurl..nme die..NUR FATIHAH DANIA...nih pix die...
NUR FATIHAH DANIA-4 bulan...
pas kmi mkn..ibu die bg susu..then die tido..die nih pon leh la senang ckit jge..tp pon da cm dak beso lak..huhu..pling senang Qalesya la..huhu...die tido...so JJ kne la msuk dlm troli..hihih..

JJ nih x reti duduk sgt tau..siyes...cian kn???da 9 bulan tp xpndai duduk..msuk kn dlm troli yg duk dlm sit kid kn...die senget2 so kne la amik bntal...tp bntal x jmpe yg kecik ckit..sume kembong2..so amik la bear..tgk mke die cmne jmpe bear..hahhaha..kiut...

kacak x???hihih...comel kn???hihih...pas tuh ank akk aku yg 1st lak nk bergmbo dgn bear tuh...
MUHAMMAD FARITH DZULKARNAIN-3thn
hihi...encem x??actually rmbut die curl...curl die kn x sederet..tp lari2...so my mom a.k.a nenek dorg..gunting rmbut ank buah aku nih..owh ye..nme pggln die nih..."AMAT"..hihihi...len2 kn??nih pon demam je pas dpt nme tuh..berat katenyew..hihihi....

then tgh2 shopping kn..JJ tido...sori la derr..aku lupe la..tp nih pix mke die bgn tido...
da nk belk tuh die bgn tido la..hihihi....aku dtg giant dgn akk aku..blek dgn TTM aku..hihi..b3 lak..da cm 1 famili lak kmi..hahhahha...

hmm...ape lg ek..da xpe da aku nk citer..nih jela ank buah aku..bln 11 kang aa yg new..Qalesya pnye adk la.hihihhi...ok la..

bye2...

No comments:

::: Setelah menerjah post sendiri :::

perhh!! bertahun sudah belog aku ni eh. from 2010. then aku kawen 2014. beranak pinak from 2015 until 2021. HHAHAH i have 4 ketoi anak. 1 bu...