LAZADA

Sunday, May 5, 2013

... wanna get marry or not? ...

something pulled be back from getting marry.

mas kahwin dan wang hantaran.

wang hantaran untuk ape? untuk perbelanjaan bagi tetamu makan kan?
mas kahwin untuk aku.

dok kt selangor ni bukan senang. semua benda mahal. cam mana nak survive?

ayam sekilo dah 7ringgit lebeh. nak salah kan sapa? orang yang kawal harga ayam?

nak jemput orang bukan sikit sikit. mau dalam 1k orang. yelah. zaman sekarang bukan cam zaman dulu. sekrang kan, yang kita kenal pastuh sedara mara yang jauh wajib jemput. kang kalo tak jemput lak merajuk. kawan2. lagi2 orang sekampung. tak jemput mau di bawak mulut sederet kampung.

tapi betul gak kata kak Fynn, kenapa nak ikut trend orang. ikut trend style kita. simple but nice and happy.

aku bukan taknak ikut style aku, tapi kedua orang tua aku masih hidup. dorang nak kan yang terbaik.. ye aku tahu. tapi dorang tak tahu yang itu membebankan aku.

as my friend said, ko ada mak bapak. bincang. tapi kalo dorang cakap A dan A tuh tak boleh nk bertukar. nak tak nak ko kena ikut. ingat. kahwin ni bukan keje senang. kena ikut parents gak.

ada mak bapak buat cara macam ada mak bapak. jangan ikut suka kepala aje.

*orang lain sibuk pasal politik. aku belog pasal kahwin (^____^)*

kalo dapat parents yang, "okeh.kita buat simple." atau "ko mampu nk yang macam mana."

okeh! thats okeh.

tapi kalo jenis yang sedara ramai tuh cam mana?

aku baca banyak kisah kt fb dan twitter. lelaki blame perempuan sebab nak hantaran banyak. dorang xtau yang semua itu duit hangus. bukan salah perempuan tapi salah barang sekarang dah tak murah. so? pikir lah.

nak jemput sikit orang pun bukan senang. ada part dorang akan mengata. kalo jenis tak amik hati tak mengapa. kalo jenis amik hati.

"eh! orang tuh tak jemput kite. kita x pyh sbuk2 nak jemput org tuh."

mentaliti manusia.

ikut aku, aku nak jemput limited orang aje. adik beradik mak bapak aku. kwn2 aku. adik beradik arwah nenek2 aku. adik beradik atok aku. jiran2 yang rapat.

assume 600 orang aje. tapi kan senarnye 1k orang jemputan. maksudnye. walaupun 1k makanan tapi yang datangnye more than that.

macam kita makan kat restoren. kita ada 4 orang tapi order lauk untuk 3 orang. sebab ape? sebab kenapa nak order lebeh kan?

ini bukan kat HOTEL 5 bintang kot.

any idea?

any suggestion?

kalo ada idea boleh lah aku buat tajuk belog baru. haha!

lapa lah. muke pon tengah pakai mask itam. mesti berkedut sbab banyak pikir. hahahha!

TTFN!

1 comment:

~cAhAyA kEmUL!aAn~ said...

sbb tu la jgn harapkn duet hntaran 100%..kite yg perempuan kate nk jemput sedara la hape, belah laki pn diorg nk jugak jemput sedara la hape, dh jd double perbelanjaan tu..

::: Setelah menerjah post sendiri :::

perhh!! bertahun sudah belog aku ni eh. from 2010. then aku kawen 2014. beranak pinak from 2015 until 2021. HHAHAH i have 4 ketoi anak. 1 bu...