LAZADA

Wednesday, August 9, 2017

... 5 little monkeys ...

tahu tak tu lagu ape? lagu budak budak lah hihi.

anak yang sulung nama Lutfy Hadi suka juga tengok youtube.
weh budak mana tak suka kan. 9/10 la budak yang tak suka tu kan.


ini lah bujang aku. umur dia 2tahun 6bulan

ritu raya orang akan tanya budak ini berapa tahun. bila aku sebut umur dia majoriti orang terkejut sebab dia nampak tinggi dan besar. terus oang assume family bapak aku baka besar. then aku pun betulkan kan lah pendapat orang, yang belah family husband aku pun rangka besar. yep! my MIL nye family meamng rangka besar. so tak heran lah budak ni rangka besar.

yela. Lutfy keluar pun berat 3.43kg. sepanjang dia baby sampai toddler ni BMI dia sangat cantik. tak ada pun ngam ngam line. alhamdulillah.

pendek cerita. anak aku ni belum bercakap bahasa kita. still in baby language, tak tahu la nak risau ke apa. tapi as parents aku memang risau. bulan ni ada check up dia. aku ingat kan nak minta surat jumpa pakar. see how to handle my baby.

but still dari segi motor skill anak aku bijak sangat sebenar nya.

ko tahu kan setiap kereta ada ekzos. dalam banyak banyak cucu mak bapak aku termasuk anak anak aku dalam 12 orang. anak aku ni sorang yang masukkan batu dalam ekzos. for serius!

semua kereta dia masukkan batu. nasib batu kecik. pernah dalam kete akak aku dia masukkan batu se-ngam ekzos ko tau tak. mengelabahlah akak aku kan. gile ko!

lately ni dia ada main lompat atas katil aku beli. die lompat 2 kali pastu jatuhkan badan. i was like what is he doing?

then bile aku nampak dia buat letak tangan kat telinga macam tengah call terus sel sel otak aku berhubung. rupanya dia main 5 little monkeys jumping on the bed!

terus aku bermain dengan dia. seronok sangat dia. main sampai aku pun letih tapi dia tak letih tau tak! aduh aduh!

ini aku nak jadi kan kenangan weh. my baby boi. Lutfy Hadi. my 1st love.

2 comments:

Umie said...

pernah gak tengok budak yang dah 2 tahun lebih x pandai ckp sgt lagi dan sebutan masih x jelas.. maybe take time.. try la berborak-borak dengna dia..nak bagi dia boleh sebut dan lembutkan lidahnya.. just my 2cent.. :)

insta: lea_na_nur_ said...

tu la..kalo die sebut 1 2 3 elok aje..xde pelat...berborak juga dgn die. tp die jenis ignore huhuhu

::: Setelah menerjah post sendiri :::

perhh!! bertahun sudah belog aku ni eh. from 2010. then aku kawen 2014. beranak pinak from 2015 until 2021. HHAHAH i have 4 ketoi anak. 1 bu...