LAZADA

Friday, April 29, 2011

... siapa nak duit RM100??? ...

tarikh:28 april 2011

hai sume!!huhuhuhu~

jangan salah sangka oke...bukan aku yang nak bagi uolls duit..tapi ini adalah satu kesah dimana tempat saya bekerja sekarang ini bagi penghargaan sebanyak RM100...



soklan, korang tak jeles ke bila orang tuh senang jew dapat duit??
jawapan = rezeki orang itu dan agak jeles..huhuhu!

aku punye department dekat dengan tempat manager beso-beso...ala...yang manager sahaja boleh parking kete dalam premis kilang..yee..aku hanye kerani kilang..tapi department aku bukanlah under kilang itu..but still kilang itu bayar gaji aku..huhhuhu!

oke-oke..aku mulakan cerita...

satu hari itu sedang-sedang aku taklah seberapa bizi..(aku nih mana lah nak bizi..jarang oke!nk tgk muka aku ot pon susah..)..bilik Chief Manager Akauntan nih sebelah je bilik department aku..

kalo tak faham,meh aku tunjukkan gambo..
klik utk kasi nampak besau oke..(maap lukisan x lawa..hihihi)
petunjuk: yang pangkah (X) biru tuh = pintu..
               merah tuh yang conteng-conteng =  pantry
               puple warna itu = bilik department aku  
               GM ACC = chief manager ACC

ada faham x??hihih..aku nih suke sesangat "ngopeng" kalau manager-manager besau tengah berbincang..ala..kekadang tuh kalo cm P&C dorang tutup pintu la...huhuhu~

*ngopeng is curi-curi dengar(bahasa Jawa)*

satu hari itu, tengah-tengah aku bizi sedikit,tetibe Chief Manages ACC (CMA) panggil 3 orang pekerja foreign worker(FW) department warehouse..aku ingat kan sebab ape la kan...

tetibe aku dengar bunyi cm ini..

*dalam bilik itu ada juga assistant CMA..so total ada 5 orang la..*
CMA:  "I know that 3 of you reports to us that some part is missing,right?"
*kilang aku buat aluminium casting so setiap barang dah siap dipanggil part.*
FW 1: "yess.."
*lagi 2 orang tuh nak lari sebab takut la..mana la tahu nak kena mara ke..*
then...
CMA: "ehh!!do not go anywhere..please come in..oke..lets me go straight..actually,I know that 3 of you repaort us some part missing. so our company want to give you appreciation to 3 of you..cause you guys be honest..so i give you RM100 each one of you..have a nice day..thanks because be honest..enjoy your dinner.."


wahh!!dah la tengah-tengah bulan beb..sape nak bagi duit RM100 kan???ala..dorang memang berhak pon dapat duit kalo dorang jujur bekerja..perasan ada barang company hilang..


bukanye ape..ekceli banyak dah barang-barang company tuh ilang..yang mencuri nye orang Malaysia..yang perasan barang ilang foreign worker.tak malu ke??

oke...andai la orang kata,tah-tah die perasan sebab die sengaja kot nak duit RM100..
ekceli duit tuh baru sahaja GM-GM nak bagi oke..kalau tak,memang tak bagi la kan..
*jeles sebab aku tengah sengkek..ahha!*

bukanlah aku nak membanggakan pekerja luar..dan iya..memang ada mereka yang jaat..tapi mungkin di luar kawasan pekerjaan..sebab kalau betul mereka mencuri, dorang pasti akan terus di"blacklist"kan kan?

aku tahu tak semua orang Malaysia nih jaat..tapi malu la..bagi anak bini makan duit haram..

dulu company aku nih ada tangkap geng India mencuri barang-barang company, mesin kecik sedikit pon dorang amik dan masukkan dalam bonet..nasib berjaya ditangkap..huhhu...

ekceli kilang tuh baru-baru nih ada barang ilang..dan CMA yang jumpa selonggok parts disebalik premis company..sebelah kilang tuh ada semak..huhhu..nasib-nasib siapa yang mencuri..hope berjaya ditangkap..


p/s: jangan mencuri...tak baik!!dosa!!

nota kaki: mahu juga dapat RM100..sape la nak bagi kan??hihihi~

No comments:

::: Setelah menerjah post sendiri :::

perhh!! bertahun sudah belog aku ni eh. from 2010. then aku kawen 2014. beranak pinak from 2015 until 2021. HHAHAH i have 4 ketoi anak. 1 bu...