LAZADA

Sunday, April 24, 2011

... tentang SI EMO terlebeh ...

tarikh:23 April 2010

cobaan..cobaan...1...2...3...cobaan...*kenal x ayt nih??hihhi*

ala....aku ingt kan nk wat entry tuh...

entry yang aku katakan ini...klik sini dan sini...sume pnye psl POST nih laa..

bukan ape..mls nak pnjg kan citer...die orang islam..same cm aku...

so mls la nk menjatuhkan maruah orang islam sendri..bek aku g tembak orang yang suka membunuh umat islam lg bagus...*bunyi cm terer je kan???poyo je nih..ahakz~*

aku dah bincang dengan kawan aku..so die cakap,"tak payah la..kang berlarutan..bio la die..ko jgn lak emo cm die.."

betul gak kan kawan aku cakap kn??tp pape pon aku dah print scrin bnda tuh..dengan jelas...benda itu aku ingat sampai bila2...bukan dendam tapi bukti seseorang yang tengah emosi tak boleh memberi nasihat pada orang lain...(rugi aku x print scrin smlm..lg hebat die tembak..)

betul x??

kata-kata dari saya byk sikit nih...

kalau anda rase anda btl..saya xleh nak nafikan..yee..anda memg btl..tp kenapa perlu kait ibu bapa aku??(aku rse part nih die dah edit...sbb isu nih memang sensitip...)..tp abaikan la..ker mimpi aku..tp memg senstip dan sentap part nih je la..

derr..aku x ckp psl ko ekceli..ko back up sbb ko lelaki kan??tp sume yg org tuh post xde kne pon dgn 25 perempuan murahan..memang xboleh nak nafikan yang totally tuh 25 perempuan gedikz sedunia..ahhahha!dan memg smpai ble2 aku xkn teme ayt die 100%..aku xckp ayt die slh pon..ada btl..tp dlm 2 o 3 ayt jer..kalo ko sokong 101%..no komen la..kalo kne batang hidung sndri..phm2 la ek..

derr..u memg totally la hbs sbb time ko tgh BADMOOD ko nk nasihat aku..tuh sume part emosi ko kawal akal dah...cube pkir..kalo totally saya salah...knp x tego personal??dan y perlu post??dan tak terpikir ke knp sy berani letak diri saya dr letak ANON??nk slh kn owner post tuh aje...(kalo xnk bg komen plz jgn letk komen la..sy komen je kalo x puas ht..hikz~)

sebab saya berani kerana benar dan akui salah kalo salah..totally sy bukan nk slh kn awk..ble sy pikir2..ala..lelaki..lelaki zaman skrg bukan cm dlu kan??xleh nk wat Nabi SAW kite tuh sbg contoh...tp jadikan POST tuh sbg contoh boleh pulak..ahakz~

dan ya!!memg aku xleh nk teme P/S ko tuh..."dah xleh cara lembut zaman umat kala ini..kne cara kasar tapi sopan"..part mne sopan tuh??maki + hamun tuh elok??hmm..LU PIKIR LA DERR...blm lg ada ank..cmne kalo ada ank n tepek kt mke sndri sbb anak?(sila pikir pnjg..).derr...sape ckp XLEH GNE  CARA LEMBUT zaman skrg?.aku nih pon hanya tak hormat perempuan yang jadi MAK AYAM je..sejahat-jahat perempuan..atau sekeji-keji perempuan adalah MAK AYAM kn??tau kn sbb nye??mls la nk ckp lg..

pikir la..aku ckp ikut islam jugak..dlu2..kalo Nabi gne bhase kasar..ape nak jd dengan islam??kan Nabi SAW kita ada..gunakan sbg contoh...tuh je..dan Nabi SAW xjemu hari2 doakan umatnye supaya tidak dimasukkan ke dalam neraka jahanam..tapi siapa kita nak tentukan seseorang itu..ko ada astro??tgk OASIS??Citer Pintu TAUBAT??Ustaz tuh tegur tanpe jemu even kne maki jew dan mara je....tp ada die maki2??xde kan??so bmkne post org tuh hnye utk luahan ketidakpuasan ht terhadap wanita..dan ko pon sme ke x puas hati dengan wanita??how about ur mother?granma?sisters?kazen and sape2 la yg keliling awak..pikir la..

(mse aku umo 7thn kot..my 1st book is kisah Nabi Muhammad SAW..aku sentiasa mahukan husben cm die..ahakz..tp aku tak layak kot..soklan,wujudkah lelaki spt die??tp aku bukan utk die..)

btw...xtau ke mazhab Malaysia gne mazhab ape??Mazhab Shafie la...buku agama tingkatan 4 tuh...yee..islam adalah agama yang dipandang tinggi oleh semua agama...(kalo pada pandangan yahudi aku xtau la..)..

ustaz Azhar Idrus aku kenal..aku ske tgk die part kwen-kwen..hahaha!!pling lawak...jgn la men tuduh aku lak tak kenal lak..(aku pon still mendalami islam.post tuh aku dah emel ustaz asyraf imam muda..xtau die nk bls o x..xpon nt ak bg ustaz kt tmpt keje o sekolah ak dlu...)

mksd aku pasal urusan sendri lak..ahhaahha!!len kli baca ape yang aku komen dr mule smpai hbs..paham kan smpai hbs...then br leh tembak...tegur mna yang mampu..tak mampu doakan sahaja..xpekan??share doa..(bole ke share doa??ahhahha!ampun..mesti slh nih..)

entry ko mntk maap??setahu aku post sblm tuh ko ego..ckp XNK MINTAK MAAF...sape lak wat kan tuh??awek ke??hmm..lupekan la..dunia belog...kalo xde musuh xbesh la kan??10Q la sudi tulis belog psl aku...aku shuker..shuker shangat2..ahhahah!!(mate ke ats,tgn ke dada)

nih emo2,geram2,badmood psal ape??awek lari ker?kne cheating ker?kalo tgh keje,gji x dpt ke??kalo tgh exam,tekanan ke??hah!!dah tau tgh final,sila la kawal emosi..tp kalo tgh belajar..goodluck for exam..

tuh saja kata2 dari aku..*ada ayat kejap saya,kejap aku,kejap anda,kejap awak,kejap ko..*..sume nih sbb aku fenin..@__@"

malam sudah..penat..nk wat entry psl 10 sebab lelaki permpuan tak shuker tuh x sempat lak..bukan nk bukak topik lame..tp...nt la ak citer..

p/s: saya memang ske cari pasal ble ada orng cr psal..hahha!pkok xkn bergoyang tanpa angin o gempa bumi...dan yee aku masih mendalami islam..sbb aku lebeh ske contohi Nabi SAW kite..sila paham kn komen saya btl2..xpon try dr ht ke ht..simple je..SOO BILE EMOSI CAPAI AKAL..AKAL AKAN KALAH!simple..InsyaAllah sme2 la kite mendalami Islam..

i'm sure ada orang akan "komen" aku pnye post nih..hikss~

kesimpulan nye: ble post tuh konon nasihat, orang akan melenting dan anggap bukan2...bek lelaki n perempuan sme je la..jgn malukan agama sebab post tuh..kite kasi la tarik orang agama len msuk islam..ble dorg terbukak pintu hati,kan bersyukur..

nota kaki: ramai perempuan zaman sekarang komen psl mulut lelaki zaman sekarang lebeh-lebeh murai nye dari perempuan..sbb ape??tah la..penghadaman x btl kot..jeng..jeng..jeng..

tata for now...

2 comments:

safiyyah osman said...

sometime hidup ni..kita kena ajar diri kita untuk sentiasa ready..sbb kita akan berjumpa dgn ramai org...kita kenda berdunia dgn ramai org...bru kita akan steady...

kita kena pandai guna ayat..part sentsitif sorok dlm2..mencarut ja apa pon..tpi mcm usagi ckp la kan..part sensitif jgn tercarut sakli..hihi..

hidup ni kena steady.

tpi kdg2 piya pon xsteady..hihihi


p/s :: jemput la dtg kenduri piya..usagi stay mana?

insta: lea_na_nur_ said...

cik piya..ye..part sensitip xleh nak dikaitkan langsg..ala..xpe..

sy ada tips..kalo kite tgh emo jgn sesekali ada hati nk nasihat org..diam kn dlu..ble dah tenang br la nasihat..kn3??

::: Setelah menerjah post sendiri :::

perhh!! bertahun sudah belog aku ni eh. from 2010. then aku kawen 2014. beranak pinak from 2015 until 2021. HHAHAH i have 4 ketoi anak. 1 bu...