LAZADA

Friday, August 19, 2011

... botak dan batal puasa? ...

Assalamualaikum.

hari ini sudah puasa ke 19 kan? semalam puasa ke-18 aku kat opis mengalami satu pelupa sikit.hihi. bukan apa, aku kat kilang jenis yang sukar nak bertegur dengan orang. lagi-lagi lelaki. tak tahu la kenapa. andai tiada urusan dengan mereka. maka aku membuat keputusan untuk mendiamkan diri. hihi.

bos aku ada client dari jepun antara hari ini atau minggu depan. so dia mencari salah seorang pekerja yang boleh berbahasa jepun. biasalah kan, customer kan always first. haha! then dia ada sebut sorg nama abg engineer tuh kan. dan aku pulak boleh tanya, yang mana satu eh?

perbualan seperti ini. BTW bos aku cina. hihi~

bos: eh! Shuhairi boleh cakap jepun tak?


aku: shuhairi yang mana satu ek? *muka sudah blur*


bos: ke sapa-sapa yang pandai cakap jepun?


aku: yang mana ek? *kerah otak dah nih*


bos: customer nak datang nanti senang la.


aku: oh! shuhairi yang botak tuh ek?


bos: hah! mengumpat! batal puasa. pergi makan la. bulan-bulan puasa mengumpat orang.


aku: err?mana ada mengumpat la bos.  =__="

hahaha! aku xtau dah nak ckp apa kat bos aku. die dan bos aku lagi sorang dah gelak-gelakkan aku lak.haha!

cehh! bukan mahu mengumpat, mahu ingat sapa dia. engineer bukan sorang dua. tapi more dari 30 orang kot. err? maybe la.. aku belum kira lak dorang berapa ramai. hihi~

well. perbualan ini aku nak simpan sebagai kenangan. haha! besh kan dapat bos yang sporting cam itu?weee~

No comments:

::: Setelah menerjah post sendiri :::

perhh!! bertahun sudah belog aku ni eh. from 2010. then aku kawen 2014. beranak pinak from 2015 until 2021. HHAHAH i have 4 ketoi anak. 1 bu...