LAZADA

Sunday, September 18, 2011

... reason hate ...

Assalamualaikum.

today aku nak story pasal perasaan "HATE". well. so mean kalau aku cakap benci. so hate itu bukanlah sesuatu yang keraskan. cuma terguris sedikit. haha!

aku ingatkan sayap yang aku miliki ini boleh membawa aku pergi terbang tinggi. tapi rupanya tak. dan aku juga seperti burung merak. bukanlah seorang sombong, but maybe aku sombong tapi seekor merak yang dibenci. ops! salah. di"hate". haha!

aku selalu sangka yang orang tak ada reason untuk membenci aku. tapi aku telah melakukan kesilapan besar! orang boleh membenci aku melalu orang yang mereka sayangkan. bukan senang nak cari reason ni tau. kira untung ada orang gtau yang dia benci kita. kalo senyap-senyap tuh lagi haru k.

well, aku tak adalah nak marah-marah. oit pesal benci aku hah! lantak aku la kan. haha! taklah aku nak berkata begitu kan. tapi. aku terima semua teguran orang dengan senyuman. wahsey! jangan tanya ikhlas or tak ek. aku sendiri tiada jawapan. tapi yang aku tahu senyum penawar hati dan penutup semua penipuan. haha! best kan.

pasal hate-hate ek. aku kat kilang ada saja manusia benci aku. ala. tapi kerja aku tiada kena mengena la dengan beliau itu sudah cukup memberangsangkan untuk aku. aku sendiri tak tau kenapa die tak suka aku. nak kata aku tergedik-gedik dengan lelaki, aku hanya tegur chinese saja. nak kata aku ada buat dia marah, kekadang sebulan pun tak pernah nampak muka. aku ni suka manja dengan wanita sahaja. haha! itulah dia manusia yang membenci aku tiada reason!

manusia benci aku ada reason ada banyak jenis. satu sebab orang yang dia sayang dan others aku tak tahu sangat. tapi aku tahu adik aku kekadang benci aku yang suka buli dia, haha! tapi others, maybe sebab aku sombong. ramai cakap aku macam sombong. haha! dorang xtau aku ni rabun. kekadang malas nak pakai contect lense kan. ala. pakai spec lagi lah malas. haha! nampak nerd giler kot. haha! tak la. nampak tak lawa laa.

seperti di atas yang aku cakap reason sebab orang yang mereka sayang. terus terang aku katakan, aku mengalah bila benda macam tuh menjadi isu. aku malas nak memperbesarkan benda-benda ini. biarlah. aku malas nak memback-up diri aku. sebab kalo aku explain akan buat mereka menjadi benci orang yang dorang sayang kan.

mengalah bukan bermakna aku kalah kan. well. i need time for myself. bak kata orang, andai jodoh itu milik kami, sampai bila-bilapon milik kami kan. aku tak boleh ubah perasaan orang itu benci aku ke tak benci aku. susah. sedangkan aku sendiri bila dah start benci orang habislah kau!haha! tak la. biasanya pada lelaki saja aku benci. perempuan jarang. hihi!

nasib aku ni seorang yang fleksibel kan. kira masih boleh di negotiable la kan. haha! macam purchasing lak aku nih kan. hihi.

sebab itulah aku kalau nak benci orang, aku kena pikir balek reason aku nak hate orang ni. sebab life nih hukum karma kan. dan Allah swt pon tak suka kita benci membencikan. huhu~
*pakcik google hebat!*

sebelum tidur, maafkanlah mereka yang menyakitkan hati kita, itu semua dugaan kan. dan terimalah semua dugaan hidup ini. :-)


2 comments:

Noor Fatin said...

buat xtau je nana. asalkan diorg tak sentuh ko ke, ko bleh diamkan diri. kalau sampai naik kaki tangan, kau belasah je k! hehe

insta: lea_na_nur_ said...

haha! kalo die naik tgn kaki. ak suh body guard ak kasi pancung sama die.haha!

::: Setelah menerjah post sendiri :::

perhh!! bertahun sudah belog aku ni eh. from 2010. then aku kawen 2014. beranak pinak from 2015 until 2021. HHAHAH i have 4 ketoi anak. 1 bu...