LAZADA

Tuesday, November 22, 2011

... gaji kena potong? WHAT THE! ...

Assalamualaikum. sihatkah kawan-kawan? *ayat cm ada ornag nak baca jekan?kikiki~*

tajuk entry aku ni agak menyedihkan bagi aku. kalau kena kat batang hidung korang sendiri, pasti korang pun cakap sedih gak cam aku kan?huuhuhu~

kenapa gaji aku kena potong? senarnya aku sudah start malas. before besday aku lagi aku sudah malas. haha! datang lambat 1 minit je kan sudah tak dapat elaun rm100. WT? WT? then bila sudah 1 hari aku tak dapat elaun, makanya esok-esok pun aku datang lewat 1 minit. hahaha! tah kenapalah dengan aku ni kan. pelik dah aku ni. ciisss!

tapi kena potong gaji sebab baju kerja. baju kemeja kerja sebanyak 5 helai dan 3 helai seluar total RM300. WT! WT! banyak kan? dasyat giler laaaa! tapi sebulan rm100 la. wehh! ko ingat rm100 tuh tak banyak? kalo aku tahula kan dorang tak pandai jahit suar saiz aku kan. better aku beli kat luar. aku nak baju ajee. ciiisss! budus punye penjahit. mem'bankrap'kan aku nombor satu kan?

waaaaaaa! cukup bulan ni confirm la aku pokai kan? yela. nak harapkan basic je mana ckup. tak akan lah aku nak habis kan basic aku kan. kire-kire aku kuarkan duit rm1000 jela. lebeh tuh simpan. kalo ada lebeh laa kan? half 1K tuh pun dah habis ke bayar utang. untuk aku sendiri ada rm60 kot. dah tolak minyak dan makan. nasiblah makan kat rumah kan? nasib jimat kan??????

okay. puas dah aku membebel sorang-sorang ni. nak luahkan kt twitter slow laa. lagipon tak puas nak bebel kat twitter kan. hanya boleh 140 huruf aje. WT! WT! hahaha!

okay laa. sudah lama aku tak update info yang besh-besh kan? hah! aku ada stori ni kawan aku nak kwen dengan anak Dato;' beb. aku tarak tipu. Dato' Melaka tau. orang Melaka. huhuhu~ jeles pulak aku. aku yang dok berangan nak dapat anak dato' tak dapat. untung die. dah jodoh kan. well! i'm proud of u kawan! hope jodoh korang panjang! lagipun ko layak dapat yang terbaik setelah kau menempuh dugaan yang macam-macam ni. aku tak faham situasi kau tapi aku tahu kau sangat-sangat tabah!

okay. nanti la aku citer, pakwe aku ni tah hilang kemana tah. btw, pakwe aku bukanlah anak dato' tapi aku suka dia. weee~ sape aje yang tahan dengan sikap aku yang manja pastuh nak orang dengar cakap aku jee. susah tau. kekadang aku sendiri pon rimas dengan sikap aku ni.

tapi kan, kekadang sedih bila kita tak dapat yang kita ingin kan. tapi Allah maha Menagetahui apa yang kita perlukan. betul tak?huhuhu~

k laa. nak ciao dah ni. tata!

TTFN!


No comments:

::: Setelah menerjah post sendiri :::

perhh!! bertahun sudah belog aku ni eh. from 2010. then aku kawen 2014. beranak pinak from 2015 until 2021. HHAHAH i have 4 ketoi anak. 1 bu...