LAZADA

Monday, January 16, 2012

... aku ikhlas pada mulanya tapi ...

Assalamualaikum.
ini bukan kisah cinta. ini kes tempat kerja. ini hanya luahan sebuah hati yang ikhlas tapi diperkotak-katikkan. 

selalu bapak aku cakap, "kalau buat baik, biarlah berpada-pada. tapi jangan sesekali buat jahat pada orang."
tapi mama pon pernah cakap,"biarlah orang buat jahat kat kita, janganlah kita dengki or buat jahat kt orang."

yeay. i still remember that words. i still remember. i never forget it. ever!

aku ini sejenis yang malas nak melawan bila ak rasa bahang sudah membara. siyes. itu aku. tak kisah lah dimana-mana pun. itulah cara aku. diam dan pendam. tapi sampai bila aku mahu membiarkan mereka berjoget-joget atas kepala aku? sampai bila?

one day, aku bantu orang. dengan seikhlas hati aku tolong. tanpa banyak soal aku kata OKEH! tanpa minta balasan. kerna tolong orang dapat pahala.
nak dipendekkan cerita. aku telah menolong seorang akak di tempat kerja aku. tempat kerja kiteorg ada dua opis. opis depan dan belakang. kalau jalan kaki boleh sampai dalam 3minit. jauh kan?hihi. tapi kalau kaki aku yang tak cukup calsium ini berjalan, maunye dalam 5minit baru sampai.hahah! so oleh sebab akk tuh opis belakang dan aku opis depan dan semua manager besar2 di depan, maka aku membantu sampaikan sahaja.

aku tolong hantar dokumen ke chief manager akauntan. sebab bilik opis belio sebelah depatment aku. so aku hantar lah tanpa banyak soal. setakat hantar kan. then chief tuh sah sign belio bagi kat aku semula sebab belio dah sign semua dokumen tuh.

aku pon ape lagi, emel akk tuh dan cakap dokumen sudah di sign. then die bls kalau-kalau ada orang kebelakang kirimkan. aku bukan taknak cari orang siapa yang pegi ke belakang. aku pun xtau sape nak kebelakang time tuh, sebab opis depan ni yang kerap banyak kali pergi belakang. aku sahaja. tapi tuh dulu. sekarang sudah berubah.so aku biarkan dokumen ats meja aku. mana tau kot2 ada org belakang dtg ke depan. bolehlah aku kirim. tapi kebetulan aku bizi. department,aku sorang aje buat 3 kerja. so tak perasanlah sape yang pergi ke belakang. takkanlah aku nak tanya sorang demi seorang kat opis aku tuh. opis dorang aku tengok dok hadap komputer aje. bizi bebenor menengok. so tak tnyalah. then sampailah aku lupe dokumen tuh. 

then almost jam 4petang akk tuh emel aku, "kenapa chief tuh ke belakng tak bg dokumen nye?ala.. kesetlah nak g opis depan amik dokumen tuh." *keset bahasa jawa means malas2*
aku balas,"ehh? die  kt belakang?xtau pun.ingtkn kt bilik meeting depan tuh."
die balas,"dah habis meeting pon."

then aku terus x balas. senarnye itu dokumen sape? aku bukan taknak hantar cume aku tiada urusan di belakang, so aku tak hantar lah. takkan lah tetibe aku nak hantar. ape kat meja aku ni tak ada kerja ke????aku bukan despech pon! die bukan bos aku pon. kalau bos aku tahu lah aku buat kerja bukan kerja aku, memang kena mara kot!!!!

btw, cer korang pikirlahkan. org tuh CHIEF MANAGER AKAUN maa! MANAGER!! aku ni kerani aje. takkanlah aku nak suh die bawak dokumen tuh kot!!!!!!!!!!!ape aku ni BOSS MANAGER ke???????????

nak nages aku sebab orang amik kesempatan dengan kebaikan aku. aku senarnye mls nk melawan,tapi aku jenis yang memberontak  secara perlahan-lahan. siyes! 

tolong lah!! dokumen ko, g amik sendiri. untung aku dah tolong hantar kan. lagi xmau terima kasih. lagi nk harapkan orang lain. ingat ape???????????melampau tau!!!
 

dahla. late night already. nk sleep.esk bangun awal.err? hari-hari aku bangun awal.hahahh!

3 comments:

Anonymous said...

huhu..grangnye nana..:)
itulah..kdang2 kte kalau baik sgt, ade je nak amik kesempatan kan..nk wt cmne..nak marah pun tak terluah..

Woofer Storm said...

lama tak dgr kabar.sihat?hehe

#lain kali jangan bgi dia pijak muka anda,sekali boleh sabar,berkali2 hati pula yang sakit...

zBz said...

Maafkan mereka
Agar hatimu lapang segala
Menikmati hari-hari baru
yang penuh duka lara....

::: Setelah menerjah post sendiri :::

perhh!! bertahun sudah belog aku ni eh. from 2010. then aku kawen 2014. beranak pinak from 2015 until 2021. HHAHAH i have 4 ketoi anak. 1 bu...