LAZADA

Friday, November 30, 2012

... Stock Take ...

Assalamualaikum!
 
hi peeps! how are you? looking good? so am I but im not in good mood actually.
 
today kat kilang aku ni ada stock take. well. cam biasa almost all staff kena join in this event no matter what. melainkan ko ada hal yang betul-betul tak dapat dielakkan atau ko ada orang untuk gantikan.
 
kat sini bukan senang. tak lalu laluan walkway yang disediakan pon leh kena tindakan disiplin. pastuh kena datang awal. wahhh! gile ahhh! bak kata exec aku, cini sudah macam penjara.
 
procedur nak menggantikan orang stock take bukan senang. nama aku tak termasuk dalam list stock take. tapi ada akak opis ni minta aku gantikan. well aku sudah tanya bos aku, tapi sound like dia tak bagi lak so i told akk opis itu bos macam tak bagi so why not u give a try asked my bos.
 
 then suddenly akk tuh cakap,"TIPU LAH KAU DIK BOS TAK BAGI."
 
menyirap tak menyirap? WHAT! aku suh tanya or email my bos then cc to me tapi die yang taknak. dulu ada kawan aku cam die tak email-email then die cume suh orang gantikan die dalam namelist stock take tak tukar nama then a few day later after stock take, kawan aku dapat WARNING letter mengatakan die tak hadir. see my point.
 
maybe akak tuh joke but aku tak suka sarcasm. for me what for ko nk sarcasm orang? jujur tak boleh? susah sangat ke?
 
dan mak aku tak pernah ajar aku perli-perli orang. aku ni kalo start sarcam or perli-perli, pasti muka aku macam berubah panas. macam tak selesa aku menyakitkan hati orang. for siyes. aku tak tahu kenapa aku ni jujur sangat. bak kata akak-akak kat opis ni cakap, aku ni baik sangat. bapak aku pun cakap camtuh.
 
oke la..ada banyak kerja nak buat. tata!

…: Sindarela Story :…

No comments:

::: Setelah menerjah post sendiri :::

perhh!! bertahun sudah belog aku ni eh. from 2010. then aku kawen 2014. beranak pinak from 2015 until 2021. HHAHAH i have 4 ketoi anak. 1 bu...