LAZADA

Monday, January 7, 2013

... ikut hati atau minda ...

some person love to right use heart. but some person only use brain.
 
i mean hati dan akal memang susah nak bersatu kan? hati mahu lain dan minda mahu lain kan. so?
 
susah kot nak buat keputusan macam ni. cam love.
 
well. actually kita janganlah ikut omputeh sangat. ikut kata hati, ikut kata akal. better buat solat istikharah kan. tanya Tuhan. He knows everything!
 
tapi aku percayalahkan ramai manusia guna hati. cer bayangkan *ni guna akal k*. kalau kita sukakan roang tuh dan ada orang lain suka kita, kita ikut mana? orang yang kita suka kan?
 
tapi mesti pernah dengar kan, "kita patut pilih orang yang sayangkan kita. bukan kita sayang orang tuh."
 
kenapa quote ni popular? sebab orang yang sayangkan kita mestilah pandai jaga kita kan? well. kita pon pandai jaga orang apa. kalo ktia pandai makan hati. i suppose.
 
ape kurangnya kita terima orang yang sayangkan kita but we still hurt them? are these mean we are MEAN right?
 
well. bagi aku, as perempuan, kita terima lelaki yang sayangkan kita. bukan kita sayngkan die. well i guess. tapi kebanyakan perempuan zaman sekarang amik lelaki yang dia suka. hurmm. i think so. but most of them like that right?
 
example depan mata aku adalah aku. *tengok cermin*
 
ada dua orang suka aku. dua2 aku sayang cuma beza kawan atau more. well dua2 tak perfect but they perfect each other. i mean dorang tak lah buat aku perfect tapi when i need someone, one of them available and the other one unavailable.
 
you know what i mean.
 
actually dah lama aku tak menaip cam ni. or selalu? ahha! semua orang taip ikut hati dan minda opkos!
 
aku lapar sebenarnya. sekarang baru jam 12.20pm. i kena balik jam 1.10ptg lak. err.
 
oh! malam ni nak tido awal i suppose.
 
TTFN!

…: Sindarela Story :…

No comments:

::: Setelah menerjah post sendiri :::

perhh!! bertahun sudah belog aku ni eh. from 2010. then aku kawen 2014. beranak pinak from 2015 until 2021. HHAHAH i have 4 ketoi anak. 1 bu...