LAZADA

Wednesday, February 13, 2013

... ragam kawan ...

aku ada banyak kawan. well. majoriti semua perempuan. more than lelaki. lelaki tak sampai 10. yang aku rapat pun 4 orang sahaja.
kalau tak silap.
 
kawan perempuan dan lelaki banyak beza. lelaki senang. kita cakap dan dorang kalau mampu buat. dorang buat. without any komplen.
 
kawan perempuan? biasalah. perempuan. confirmlah banyak komplen kan.
 
aku lak jenis manusia try to be fleksible yang boleh. positif yang mampu. aku cuba. ada some of kawan perempuan harapkan aku dapat bantu die 100%.
 
beb, i try my best to help you. but sometimes i out of reach. *u know what i mean*.
 
aku jenis banyak bersabar dengan kawan. even kena bahan pon. pada aku, gurau. asalkan jangan citer buruk atau membusuk kan aku sudah. dan jangan pulak sentap dengan aku. dan all my life not only one friend. i mean. aku ada banyak kawan. so aku boleh assume sape2 aku nak. tapi kebanyakan pasal kawan ni aku tak nak banyak komplen.
 
aku meluahkan dalam ni sebab as aku nak share citer. jujur lah aku cakap, aku pon pernah sentap dengan sikap kawan-kawan aku. each of them. then aku diamkan diri aku then aku bersuara semula seperti biasa.
 
ye. memang sentap. tapi kawan kot. sampai bile nak mara. dan kawan memng sentiasa wat kita sedih dan pastuh ketawa. asalkan tak tikam belakang sudah.
 
nak berkawan ni bukan pasal "mereka kena ikut CAKAP kita." NO!! thats wrong. dan kawan tak payah laa nak berkira sangat. *tapi kalo utang kawan more than rm10. sila pulangkan.* maksudnye macam tlg2 kawan ke o kawan jenis jemput dtg kenduri suruh kawan lain jemputkan ke.
 
sometimeskan. kawan kite tuh die bukan sengaja nak lupe jemput kite. die cuma tak sempat.
 
aku pernah lah terasa. dan sampai sekarang terasa. tunang tak jemput. ikutkan malas aku, memang malas nak datang. jemput cm nak taknak aje. siyeslah. tak payah kad pon xpe. tp dtg lah rumah aku jemput. cmni, "WOOOOI! aku nak kwen!!."
 
aku datang kot!!! confirm. bahagia untuk kawan kan.
 
bagi aku sekarang kawan come and go. ada beberapa aje aku leh anggap sahabat. kebanyakan budak 89 group. betul ada pepatah,"kita tak dikenalkan sejak kena. dewasanya kita jadi sahabat."
 
sebab sahabat sejak kecil tak kekal lama. masing-masing akan lupakan diri. aku? aku cuba ingat kawan. aku ada bestie form 3 dan aku sanggup tak ikut abah mama g Cameron semate nak tgk die kwen. TAHNIAH!
 
pape pon. kawan tetap kawan walaupun tak hari2 tego. well. faham2 lah.
…: UsagiKechik :...

No comments:

::: Setelah menerjah post sendiri :::

perhh!! bertahun sudah belog aku ni eh. from 2010. then aku kawen 2014. beranak pinak from 2015 until 2021. HHAHAH i have 4 ketoi anak. 1 bu...