LAZADA

Friday, June 21, 2013

... life is karma ...

selalu ingat pesan mama.
" biarlah orang buat jahat dekat kita, jangan kita buat jahat dekat orang."

tapi mengapa kita kekadang dengar tapi bila hati sudah tak tahan, apa yang mak kita cakap, kite ketepikan.

aku ni ada 1 sifat dimana aku tak suka buat orang. bila aku buat jahat, aku rasa bersalah. dan aku teringin mintak maaf. yela. mana tahu kan aku tak sempat minta maaf sebelum aku mati. berdosa sungguh aku.

Ustaz masa aku sekolah dulu ada cakap, "tak payah lah nak buat jahat kat orang,nanti kena lagi teruk. lagi teruk."

aku ni atleast minta maaf kat orang tuh. orang tuh nak maafkan or tak terpulang lah. aku dah minta maaf dan hati aku sudah tak ada rasa bersalah, itu sudah cukup.

sekarang aku secara tak sengaja buat wife orang cemburu. esok lusa mana tahu turn aku tetbe ada orang buat aku cemburu. masa depan aku, aku tak boleh tilik. my future is at my hand.

suatu hari nanti pasti ada berlaku.

bila ia berlaku, aku harap aku tabah. itu sahaja.

sekian.



No comments:

::: Setelah menerjah post sendiri :::

perhh!! bertahun sudah belog aku ni eh. from 2010. then aku kawen 2014. beranak pinak from 2015 until 2021. HHAHAH i have 4 ketoi anak. 1 bu...