LAZADA

Monday, September 23, 2013

... kuasa jodoh ...

Hebat sangat kuasa jodoh kan. Semua benda rahsia. Dan we should be proud because it is a surprise.

Ada orang tanya aku pasal pertunangan aku. They are happy for me but mereka sedikit sedih bila ada orang kecewa.

Silap aku kah mengecewakan orang?
Ada manusia yanh memang ditakdirkan singgah dalam hati kita kan? Dia bukan ditakdirkan untuk tinggal di hati kita.

Diluar sana pasti ada saja pengalaman bertunang dengan orang lain tapi nikah dengan orang lain.

Itulah jodoh.

Pasti wujud kekecewaan.
Wujud kegembiraan.

Dalam dunia ini, Siapa yang tak pernah kecewa?
Different reason. But same meaning.

Salah manusiakah?

Just like movie dalam tv. *tak lah terpengaruh but that is what some people have the experience.*

Sesetengah orang sangat sangat bernasib baik. Cinta bertahun tahun dan mereka dapat berkahwin. Some people dont.

*di opis dan tgh fefeling*

Memang kita akan menyesal sebab kecewakan orang.
Tapi salah kita kah sebab tak pilih dia pada mulanya?
Salah kita juga sebab hadir dalam hidup dia.
Tapi bukan kita yang tentukan jodoh.

Mungkin jodoh dia hanya sekejap.
Mungkin jodoh dia hanya singgah.
Mungkin jodoh dia hanya lalu saja.

Siapa yang tahu?

Andai esok nak nikah but suddenly you feel like dia bukan jodoh kita, apa yang patut kita buat?
Larikan diri?

Andai lagi beberapa minit nak nikah dan rasa seperti dia bukan untul kita. Adakah kita akan malukan keluarga?

Jawapan aku, yakin pada Allah.

Cuma bila orang tanya tentang pertunangan aku. Aku menjadi kelu. Tak tahu nak terangkan macam mana. Semua orang boleh buat andaian.

Betul tak?

Sent from Yahoo! Mail on Android

No comments:

::: Setelah menerjah post sendiri :::

perhh!! bertahun sudah belog aku ni eh. from 2010. then aku kawen 2014. beranak pinak from 2015 until 2021. HHAHAH i have 4 ketoi anak. 1 bu...